مصوبه مجلس برای ارتقای کیفی خدمات ناوگان هوایی کشور-راهبرد معاصر
خطیب جمعه تهران: اسرائیل منتظر معجزه غزه و لبنان باشد | هشدار جدی برای تل‌آویو و شرکای آن سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان واکنش متفاوت زیباکلام به ترور یحیی السنوار توسط اسرائیل: چقدر می‌گفتند زیر تونل‌ها پنهان شده است محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست عضو کمیسیون آموزش مجلس: تعداد بازماندگان از تحصیل به‌دلیل فقر نگران‌کننده است پاسخ یوسف پزشکیان به اظهاراتی که رسایی به رئیس‌جمهور نسبت داد فرمانده نیروی دریایی ارتش به المیادین: واکنش ما شدید و شوکه کننده خواهد بود رهبر انقلاب: تکریم سرکار خانم مصطفوی کاری شایسته است | ایشان با استقامتی که از فرزندِ امام خمینی انتظار می‌رود پایبندی خود را به خط امام نشان دادند؛ یک نمونه آن تشکیل انجمن دفاع از فلسطین است فاطمه مهاجرانی: اولویت دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ توجه به اقشار کم‌درآمد است پزشکیان: قرار نیست به هر قیمتی به سمت توسعه حرکت کنیم شهید نیلفروشان در خانه ابدی خود آرام گرفت + فیلم مراسم تشییع شهید نیلفروشان | بدرقه فرزند ایران در آغوش مردم نصف جهان؛ راه شهدا ادامه دارد قالیباف خطاب به اهل سنت: شما جان و برادر ما هستید | خدا نگذرد از کسانیکه می‌خواهند تخم تفرقه بریزند فرمانده سپاه به اسرائیل: به هر نقطه‌ای تجاوز کنید به همان نقطه از شما حملۀ دردناکی خواهد شد؛ با دقت تصمیم بگیرید یک تکاور ایرانی در درگیری مسلحانه به شهادت رسید + جزئیات

مصوبه مجلس برای ارتقای کیفی خدمات ناوگان هوایی کشور

نمایندگان مجلس شرکت‌های هواپیمایی را مکلف کردند نحوه فعالیت و ارائه خدمات خود را مطابق دستورالعمل مصوب شورای عالی هوایی تنظیم و منطبق کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 20
کد خبر: ۲۱۴۴۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛  نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 29 آبان ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با تصویب جزء (1) و (2) بند الحاقی بند (ث) ماده 57 اصلاحی لایحه مذکور، شرکت‌های هواپیمایی را مکلف کردند نحوه فعالیت و ارائه خدمات خود را مطابق دستورالعمل مصوب شورای عالی هوایی تنظیم و منطبق کنند.

 

عباس گودرزی در مخالفت با جزء (1) و (2) بند الحاقی بند (ث) ماده 57 گفت: وزارت راه مکلف است مطابق دستورالعمل مصوب شورای عالی هوایی مقرراتی را تنظیم کند، در صورتی که این جزء وظایف وزارتخانه محسوب می‌شود و نیازی به عنوان شده آن در این بند لایحه نبوده، امروز مسائلی همچون مسکن از اولویت‌های بررسی این وزارتخانه است، باید این موارد بررسی شود. آقای رئیسی در تعجب هستم چنین وزرایی را برای وزارتخانه‌ها انتخاب می‌کنید.

 

وی همچنین با محکومیت جنایات اسرائیل و شلیک به بیمارستان غزه گفت: رژیم غاصب صهیونیست ابتدا حمله به بیمارستان غزه را نپذیرفت اما امروز با حملات متعدد به این بیمارستان نشان داد که با آمریکا همدست است.

 

محمدرضا احمدی در موافقت با جزء (1) و (2) بند الحاقی مذکور گفت: سازمان هواپیمایی کشور به دلایل مختلف نیازمند نظارت و همکاری با شورای عالی هوایی کشور است، تلاش سازمان هواپیمایی کشور در بخش مسافر و باربری باید در جهت کسب رضایت مردم باشد، هرچند پاسخی برای مردم در این حوزه ندارد.

 

سیدکاظم دلخوش اباتری طی اخطاری به جزء (1) و (2) ماده الحاقی مذکور از ماده 57 گفت: این بند مغایر با اصل 85 است و می‌گوید سازمان هواپیمایی ضوابط خود را بازنگری کند و در شورای عالی هواپیمایی آن را تنظیم کند.

 

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار دلخوش یادآور شد: در اینجا منظور از مقررات و آیین‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌های اجرایی است و از قواعدی است که سازمان هواپیمایی مسئولیت آن را هم از جهت سازمان بین‌المللی و هم به جهت وظایف ذاتی خود برعهده دارد. بر همین اساس مغایرتی با اصل (85) قانون اساسی ندارد.

 

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در مخالفت جزء (1) و (2) ماده الحاقی مذکور عنوان کرد: در این حکم خلأ قانونی نیست، در حال حاضر تمام وظایف عنوان شده بر اساس وظایف دستورالعمل یاد شده است. قبلاً هم در قوانین بوده است و در حال حاضر مجدداً این مسئله در برنامه تکرار شده است، چرا؟ شورای عالی هواپیمایی نسبت به ارائه خدمات باید رسیدگی کند. جزء (1) و (2) ماده الحاقی ماده 57 جزء قوانین زائد است و نیازی به آوردن آن در برنامه نبوده است.

 

سیدالبرز حسینی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: خوشبختانه رئیس مجلس در این راستا صاحب نظر است. اگر جز (1) و (2) حکم زائدی بودند در صحن آورده نمی‌آمد و در این حکم مطرح نمی‌شد. شرکت هواپیمایی کشور را موظف کردیم آنچه جزء وظایفش است با نظارت و بازنگری انجام دهد، در موضوعاتی همچون نرخ بلیت هواپیما، خدمات‌دهی شرکت‌های هواپیمایی، تأخیر در پروازها از مسائلی هستند که هر ساله تکرار می‌شوند، در این حکم آمده شرکت هواپیمایی موظف است نسبت به وظایف خود بازنگری داشته و تنظیم‌گری درستی نسبت به عملکرد خود داشته باشد.

 

بر اساس جزء (1) بند الحاقی بند (ث) ماده 57 اصلاحی؛ به منظور تقویت و ارتقای کیفی خدمات مسافر و بار ناوگان هوایی کشور سازمان هواپیمایی کشوری حداکثر شش ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون:

 

1- ضوابط ناظر بر تأسیس، فعالیت، نحوه اداره و نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی را به تفکیک بار و مسافر بازنگری نموده و پس از تصویب در شورای عالی هواپیمایی ابلاغ می نماید.

 

بر اساس جزء (2) بند الحاقی بند (ث) ماده 57 اصلاحی؛ شرکت‌های هواپیمایی مکلفند نحوه فعالیت و ارائه خدمات خود را مطابق دستورالعمل مصوب شورای عالی هوایی تنظیم و منطبق نمایند. سازمان هواپیمایی کشوری موظف است نسبت به نظارت مستمر بر مجموعه فعالیت‌ها و خدمات شرکت‌های فوق و ارزیابی مخاطرات حاصل از مغایرت های احتمالی و ابلاغ اقدامات اصلاحی به این شرکتها اقدام نماید. پس از انقضای مهلت مندرج در دستورالعمل یاد شده ادامه فعالیت شرکتهای فاقد صلاحیت منوط به انجام اقدامات اصلاحی و حصول شاخص‌های مورد نظر می‌باشد به نحوی که حداکثر تا پایان سال سوم برنامه این شرکت‌ها از طرق مختلف از جمله ادغام انحلال و یا توسعه خدمات به سطح کیفی مندرج در دستورالعمل مصوب نایل گردند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار